Ahogy tavaszodik és kezd jó idő lenni, egyre inkább megjön a kedve az embernek a kiránduláshoz. Bár mi télen is rengeteget kirándultunk, de mégis velünk is ez történik, amint kisüt reggel a nap, a gyerekekkel leginkább a természetbe vágyunk. Szombat délután, elég későn jutott eszünkbe, hogy jó lenne sétálni egyet. Óbudán élünk, így viszonylag közel van hozzánk Piliscsaba. Oda jártunk a párommal egyetemre, ezért nagyon szeretjük a környéket, bár csak most realizáljuk, mennyire nem ismerjük, annak ellenére, hogy öt évet ott töltöttünk az életünkből. Jó, egyetemre tanulni jár az ember, nem pedig kirándulgatni, de azért fiatalon is eszünkbe juthatott volna, hogy fedezzük fel a környéket. Mire jó is egy pandémia! 🙂 Most legalább eszünkbe jutott és a gyerekekkel együtt van is alkalmunk rá, hogy bejárjuk az erdőket, hegyeket. Jó lehetőség arra, hogy együtt töltse a család az idejét, hogy találkozzunk barátokkal és egy kicsit friss levegőn legyünk.

Budapestről Piliscsabára Pilisvörösváron áthaladva a 10-es úton juthatunk el. Forgalomtól függően negyedóra-húsz perc az út autóval. Még jóval a Piliscsaba városjelző tábla előtt, jobb oldalon, közvetlenül a főút mellett található a Kopár Csárda. Hatalmas, kavicsos parkolóhely várja a látogatókat és a túrázókat. Itt érdemes parkolni. A “fehér alapon piros sáv” (egész tájegységen átvezető) útvonalat vagy a körséta útjelzést választva az erdő felé elindulva máris elkezdhetjük a sétánkat. Gyönyörű, lankás tájon át vezet az út. Magasra nőtt fenyőfákkal és teraszos részekkel tarkított a hegyoldal végig, amerre a szem ellát. Az út remekül járható kisgyerekkel, biciklivel is. Néhol ugyan van egy kis meredek szakasz, de alapvetően kellemesen járható a terep.

Mi a körséta útjelzést követtük. Oda-vissza kb. 4 km ez a táv. A visszaúton az esőzések hosszú járatokat vájtak a talajba, ezért néhol csúszós és térdetpróbáló lehet lefelé, de ha letérünk egy picit a kitaposott ösvényről, találunk biztonságosan járható füves részeket, ahol könnyebben lejuthatunk a meredek szakaszokon is.

Egy-egy kilátópontnál megállva páratlan látványban lehet részünk. Tiszta, napsütéses időben egészen messzire ellátni. Sőt, a Pilis is felbukkan egy-egy szakaszon a maga 756 m magasságával, tetején a Boldog Özséb-kilátóval.

Mi délután négykor indultunk. Naplementében gyönyörű fények világították meg az erdőt és a hegyoldalakat. Szuper kirándulás volt. Ha van kedvetek, kerekedjetek fel és nézzétek meg a környéket ti is! 🙂